Zde Vám představím akrobatické modely s
elektropohonem, se kterými jsem měl čest se potkat a létat. Některé také
jsou polomakety, ale už víme, jak je to relativní. Pokud chcete více o
modelech od JR Models jděte na http://www.jr-models.cz.

|
|

|
|
Moje nejmilejší dítě, RUMFAL, od JR Models. Postavil
jsem tři prototypy, než se narodil. Velice rád s ním létám razantní
akrobacii při pohonu jen 8 aku 1,8 Ah, Mega Mini 7E a vrtule Aeronaut
8,5x7 (tuto kombinaci mám odzkoušenou jako nejlepší, ale zatím jsem
nezkusil střídavý motor). Váha je pod 1300g. Velmi dobré akrobatické
vlastnosti, ochotně jde i do 3D obratů, kdo má chuť zkuste - doporučuji.
|
|
S modelem TRENER 1,5m od JR Models trénuje akrobacii můj
nejmladší synek. Robustnímu modelu stačí motor Mega Midi 10E, vrtule
Aeronaut 10x7 a 10 aku 1,8 Ah. Váha 2kg. Cvičný model s velmi dobrými
akrobatickými vlastnostmi. |
|

|
|

|
|
Mysleli jsme s Rumreichem (JR) na akrobatický dvouplošník,
ULTIMATE se jevil jako nejvhodnější. Vlastnosti ověřoval tento
"placák", poháněl jej další supermotor pro akrobaty a
nesoutěžní éra (řada E) od fy Mega Mini 10E, vrtule Aeronaut 10x7 a
10 baterek. Váha jen asi 1500. Model velmi dobře akrobatil, hlavně díky
ploše trupu mu byly typické dlouhé nožové lety.
|
|
Z hubeného prototypu vznikl tento plnoštíhlý
krasavec ULTIMATE. Pohon zůstal stejný, vlastnosti také (kromě toho
extrémního nožového letu) a vzhled je mnohem lepší. Váha kolem
1650g. Velmi příjemné, obratné a dynamické letadélko. |
|

|
|

|
|
Nebojím se termínu plnokrevník, verze modelu CAP 232
opět od JR Models. K pohonu sloužil motor Mega Mini 10E s převodem
1:1,9, třílistá vrtule Falco 13x8,5, 18 baterek a váha byla asi 3,5kg.
Razantní, dynamické a velmi líbivé. |
|
Časy se mění, populární DIABLOTIN SUPER. Visení
nebyl problém modelu, ale můj, při pohonu Mega Mini 7E s převodem 1:1,9
a vrtuli 16x8. Váha byla jen 1780g. Podobně vhodný byl i pohon Mega
Mini L s vrtulí APC 12,3x3,5. Bláznivé éro pro crazy piloty. Paradoxně
je vhodný, díky profilu a malému plošnému zatížení, i jako cvičný
model a pro létání na malém prostoru.
|
|

|
|

|
|
Bláznivá doba Fun-Flyů se nevyhnula ani mně,
elektrifikovaný FUN-FLY 1m od JR. Vpředu Speed 700 s vrtulí 9x4 a 10
aku. Jsme na exhibici po ME 95 se Zdeňkem Rydlem. Tyto crazy modely mi
nepřirostly na srdce, ale motalo se to fest.
|
|
FUN-FLYík u JR zvaný Mikro. 400 s převodem 1:2,3,
vrtule Graupner 9x5 a 8x 500AR. Tížilo jen asi 500g a všechna kormidla
hejbána. Ještě větší bláznivina, ale někomu se to může i líbit,
jinak letové vlastnosti velmi dobré u obou těchto modelů, hlavně
obratnost.
|
|

|
|

|
|
A toto je velká paráda z dílny a hlavy Bedřicha Janáčka,
jeho FERAT v provedení od JR Models má laminátový trup a konstrukční
plochy. Béda lítal na ledacos, naposledy v něm má Kontronika z
"fajky" a 18 baterek. Já zkoušel Robbe Planetu a pak Megu Midi
10E s převodem 1:1,9 s vrtulí Falco 15x14 a 16-ti články, také super.
Éro je aerodynamicky hodně "domakané", rychlé a razantní.
Pro náročné vychutnávače dynamické akrobacie.
|
|
Pylonové modely jsme také zkoušeli, tento pochází
z dílny Zdeňka Rydla. Sendvičový model (z forem) vážil kompletní
kolem kila, motory byly různé, Palička, Mega. Vrtule vždy "rychlá"
s velkým stoupáním a dle pravidel 7 článků. Bylo to příjemně
adrenalinové polétání.
|
|

|
|

|
|
Malých akrobatů na 400-stovku jsem měl několik (včetně
prototypů pro JR), nejhezčí byl CAP 232 Mikro od JR Models. Pohon Speed
400/6, převod 1:2 a vrtule se mi osvědčila Graupner Slim-prop 9x5.
Klasicky 8 baterek 500AR a váha kolem 700g. Příjemné vlastnosti mají
tyto letadélka, ale jen v klidném počasí a rasantní akrobacii je přeci
jenom málo motoru.
|
|
Další z DIABLOTINů, tentokrát zvaný Mini. Motor
Mega mini 7E, vrtule s malým stoupáním, např. Aeronaut 10x5, 8 aku
1,8Ah a váha pod 1,2 kg. Obratný a pomalý, jak rozporné, a "hodný"
(tj. velmi dobře ovladatelný). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|

Nahoru
|